Pablo Software Solutions
 
ODCHUDZAJ  SI臉  JESIENI膭
Jesie艅 jest bardzo dobr膮 por膮 na podj臋cie tego wyzwania. Zmiana nawyk贸w 偶ywieniowych wymaga od nas du偶o silnej woli, ale to w艂a艣nie teraz, jesieni膮 u艂atwi to nam olbrzymi wachlarz 艣wie偶ych warzyw i owoc贸w na naszym stole. Wszelkie sa艂atki, sur贸wki i gotowane warzywa s膮 naszymi sprzymierze艅cami w walce z nadwag膮.
W prawie ka偶dym pi艣mie kobiecym pojawiaj膮 si臋 teraz artyku艂y o dietach-cud, kt贸re gwarantuj膮 schudni臋cie o kilka kilogram贸w w kilka dni. Czy warto im wierzy膰? Ot贸偶 warto, ale tylko w tym przypadku, je偶eli s膮 to poradniki dotycz膮ce zdrowego od偶ywiania. Porady te cz臋sto pisane s膮 przez dietetyk贸w, lub przynajmniej z nimi konsultowane.
Nie ka偶da dieta opisana w takim magazynie musi odpowiadac naszym gustom kulinarnym. Stosowanie takiej diety nie przyniesie nam na pewno po偶膮danych efekt贸w, a na pewno zniech臋ci do jej stosowania. Poza tym, je偶eli nawet zmusimy si臋 do niej, to zwykle po po jej zako艅czeniu wr贸cimy do poprzednich, z艂ych nawyk贸w 偶ywieniowych. Wszelkie cudowne kuracje kilkudniowe s膮 niewiarygodne. Dieta, aby by艂a skuteczna musi trwa膰 kilkana艣cie tygodni. W tym czasie nasz organizm powoli traci zb臋dne kilogramy a my, co najwa偶niejsze powoli zmieniamy nawyki 偶ywieniowe. Najcz臋stszym bowiem b艂臋dem odchudzania jest powr贸t do tych starych nawyk贸w po zako艅czeniu diety.
Dobry jad艂ospis powinien uwzgl臋dnia膰 sezonowo艣膰. Nie mo偶na przecie偶 wybra膰 w zimie diety obfituj膮cej np: w truskawki. Poza tym musimy zwr贸ci膰 uwag臋 r贸wnie偶 na nasze mo偶liwo艣ci finansowe. Produkty wyst臋puj膮ce w diecie nie powinny nas nara偶a膰 na stres niemo偶no艣ci "zwi膮zania ko艅ca z ko艅cem", bo to na pewno zniech臋ci nas do kontynuowania takiej diety. Wa偶ne tak偶e jest to, aby wybrana dieta uwzgl臋dnia艂a nasze mo偶liwo艣ci przyrz膮dzenia okre艣lonej ilo艣ci posi艂k贸w w ci膮gu dnia. Nie zawsze jest przecie偶 mo偶liwe, aby je艣膰 ma艂o, a cz臋sto (np: 7 razy w ci膮gu dnia). Cz臋sto r贸wnie偶 wybieramy diety monotonne - jedno lub dwusk艂adnikowe ze wzgl臋du na 艂atwo艣膰 przyrz膮dzenia. Jest to bardzo niedobry wyb贸r. Taka dieta grozi powstaniem niedobor贸w 偶ywieniowych, lub co gorsza rozwini臋ciem si臋 choroby, czasem powa偶nej (np: anemii).
Najbezpieczniejsza jest wizyta u dietetyka, kt贸ry ustali dla nas jad艂ospis indywidualnie bior膮c pod uwag臋 wszystkie powy偶sze wskaz贸wki oraz wyniki naszych badan laboratoryjnych. Taki jad艂ospis nie spowoduje wzrostu masy cia艂a a jednocze艣nie dostarczy organizmowi wszystkich niezb臋dnych sk艂adnik贸w od偶ywczych.

Nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 jeszcze jeden aspekt odchudzania. Wszystkie reklamowane diety niskokaloryczne, poni偶ej 1000 kcal, s膮 dietami niepe艂nowarto艣ciowymi. Podobnie r贸wnie偶 diety nieurozmaicone. Je偶eli wcze艣niej nasza dieta obfitowa艂a w pokarmy wysokokaloryczne to przej艣cie na tak rygorystyczn膮 diet臋 spowoduje pocz膮tkowo szybki spadek masy cia艂a. Niestety tylko pocz膮tkowo, gdy偶 organizm broni膮c si臋, znacznie zmniejszy przemian臋 materii. Gdy po zako艅czeniu takiej niskokalorycznej diety wr贸cimy do starych nawyk贸w nasz organizm najcz臋艣ciej nie podniesie podstawowej przemiany materii, tylko ka偶d膮 nadwy偶k臋 kalorii od艂o偶y w formie tkanki t艂uszczowej. W ten spos贸b przybietramy na wadze znacznie szybciej ni偶 j膮 stracili艣my, cz臋sto ponad to, co wa偶yli艣my przed odchudzaniem. Na tym polega efekt jo-jo. Aby do tego nie dopu艣ci膰 nie stosujmy drastycznych diet i uprawiajmy zwi臋kszon膮 aktywno艣膰 fizyczn膮, kt贸ra w naturalny spos贸b zwi臋kszy nasz膮 podstawow膮 przemian臋 materii.
 
Copyright 2008-2010  by  Apteka Modrzewiowa
Polityka prywatno艣ci
Powr贸t