RUCH

Wa偶nym zamierzeniem prozdrowotnym jest odreagowanie siedz膮cego i stresuj膮cego dnia pracy. Nie uda si臋 nam powr贸ci膰 do formy bez wysi艂ku fizycznego. Na ruch musimy znale藕膰 co najmniej godzin臋 w ci膮gu dnia. Dopiero bowiem po ok. 30 minutach wysi艂ku fizycznego nasz organizm zaczyna spala膰 zb臋dne kalorie. Godzin臋 ruchu mo偶emy roz艂o偶y膰 sobie na kilka kr贸tszych fragment贸w w ci膮gu dnia. Na przyk艂ad: szybki spacer rano do autobusu - 5 minut,  wej艣cie po schodach na 4 pi臋tro (zamiast wje偶d偶a膰 wind膮) - 5 minut, przej艣cie jednego przystanku autobusowego po pracy - kolejne 10 minut. Pozostanie nam 15 minut porannej gimnastyki i 20 minut spaceru z psem lub jazdy na rowerku stacjonarnym. W wolne od pracy dni mo偶emy pokusi膰 si臋 o godzin臋 basenu lub wycieczk臋 rowerow膮 za miasto z ca艂膮 rodzin膮. Ruch nie tylko pozwala schudn膮膰, ale pozytywnie wp艂ywa te偶 na nasz膮 psychik臋. Pozwala oderwa膰 si臋 od codziennych stres贸w, nabra膰 dystansu do problem贸w. Dzi臋ki przyspieszonemu kr膮偶eniu nasz organizm szybciej oczyszcza si臋 z toksyn i lepiej dotlenia wszystkie organy wewn臋trzne, a przede wszystkim nasz m贸zg. Poprawia si臋 wydolno艣膰 kr膮偶enia, serca, spada poziom cukru i cholesterolu we krwi. Ruch sprzyja pobudzeniu naszej naturalnej odporno艣ci. Je偶eli nie mo偶emy codziennie przeznaczy膰 odpowiedniej ilo艣ci czasu na wysi艂ek fizyczny spr贸bujmy za偶ywa膰 ruchu podczas wolnych dni i weekend贸w. Pami臋tajmy jednak w贸wczas o tym, 偶eby nie przeforsowa膰 jednorazowo naszych niewy膰wiczonych mi臋艣ni. Mo偶e to si臋 objawi膰 nieprzyjemnymi zakwasami lub nawet nadwer臋偶eniem.
Coraz bardziej popularn膮 (r贸wnie偶 w Polsce) form膮 ruchu jest tzw. "Nordic walking", czyli spacer z kijkami. Spacer, jako taki jest wskazany dla wszystkich, nawet os贸b starszych i z problemami zdrowotnymi. W spos贸b idealny porusza prawie wszystkie mi臋艣nie naszego cia艂a i przyczynia si臋 do poprawy zdrowia i samopoczucia.
Bia艂e szale艅stwo - przed nami sezon zimowy. Idealn膮 form膮 ruchu na 艣wie偶ym powietrzu jest jazda na nartach. I cho膰 ta najbardziej warto艣ciowa z punktu widzenia prozdrowotnego, czyli narciarstwo biegowe jest w Polsce rzadko uprawiane, to r贸wnie偶 zjazdy z mniejszych i wi臋kszych g贸rek zdecydowanie poprawi膮 stan naszego zdrowia i samopoczucia.

SEN

Wa偶nym sk艂adnikiem naszych wakacyjnych postanowie艅 powinien by膰 r贸wnie偶 prawid艂owy sen. Pozwala on na pe艂n膮 regeneracj臋 naszego organizmu przed trudami dnia nast臋pnego. Prawid艂owy sen nie powinien trwa膰 kr贸cej ni偶 8 godzin, z czego co najmniej 2 godziny przed p贸艂noc膮. Nocny wypoczynek jest niezb臋dny do prawid艂owego funkcjonowania naszego organizmu.

RELAKS

Ca艂o艣ci dope艂nia wypoczynek psychiczny. Relaksu wymaga przecie偶 nie tylko nasze cia艂o ale i umys艂. Zaganiani codziennymi obowi膮zkami pozw贸lmy sobie na t臋 odrobin臋 luksusu chocia偶 podczas weekendu. Usi膮d藕my wygodnie w fotelu, zamknijmy oczy i w ca艂kowitej ciszy spr贸bujmy o niczym nie my艣le膰. Zrelaksujmy cia艂o i umys艂 a na pewno te wszystkie dzia艂ania dadz膮 bardzo pozytywne efekty.


        Spr贸bujmy wytrwa膰 jak najd艂u偶ej w swoich wakacyjnych postanowieniach, dla swojego dobra i  dobra naszych najbli偶szych.
Pablo Software Solutions
 
JAK  WYTRWA膯  W  WAKACYJNYCH  POSTANOWIENIACH
Wakacje to bardzo dobry czas na to, aby podj膮膰 nowe postanowienia co do naszego zdrowia. Obiecujemy sobie wiele: po wakacjach podejmiemy walk臋 z nadwag膮, zadbamy o w艂asne zdrowie, poprawimy swoj膮 sprawno艣膰 fizyczn膮. To bardzo pi臋kne postanowienia. Wa偶ne jest to, aby zacz膮膰 i wytrwa膰 w ich realizacji.
Niestety, najcz臋艣ciej zapa艂 mija szybciej ni偶 to sobie zak艂adali艣my. Po kilku tygodniach wracamy do starych przyzwyczaje艅: telewizor, czekolada, orzeszki i wygodny fotel. G艂贸wn膮 wym贸wk膮, aby od艂o偶y膰 wakacyjne decyzje "na potem" jest praca i brak czasu na ich realizacj臋. Aby podczas nast臋pnych wakacji nie narzeka膰 na swoj膮 figur臋, brak kondycji i wieczne zm臋czenie warto znale藕膰 spos贸b na to, jak wytrwa膰 d艂u偶ej w swoich postanowieniach.
 
Copyright 2008-2010  by  Apteka Modrzewiowa
Polityka prywatno艣ci
Powr贸t