Pablo Software Solutions
 
MINERALNA  ZAMIAST  KAWY
Woda podnosi ci艣nienie nie gorzej ni偶 ma艂a czarna. I do tego nie wprawia w dr偶enie. Przynosi ukojenie, zmniejsza napi臋cie, a nawet u艂atwia zasypianie. Si臋gnij wi臋c po szklank臋 mineralnej. Woda nie tylko gasi pragnienie. Mo偶e nam pom贸c w trudnych momentach. Na przyk艂ad podnie艣膰 ci艣nienie. Wypita woda dostaje si臋 do krwi i zwi臋ksza jej obj臋to艣膰, przez co wzrasta ci艣nienie. Genialnie proste! Zadzia艂a jeszcze skuteczniej, gdy si臋gniemy po wod臋 o wy偶szej zawarto艣ci sodu, kt贸ry j膮 zatrzymuje. Warto wi臋c wiedzie膰, co mog膮 dla nas zrobi膰 minera艂y z wody, cho膰 na co dzie艅 powinni艣my pi膰 t臋 nisko zmineralizowan膮, by nie przesadzi膰 z dostarczaniem sobie dobroczynnych pierwiastk贸w. Zbyt du偶o dobrego wcale nie przynosi nam bowiem korzy艣ci. S膮 jednak chwile, kiedy warto rozejrze膰 si臋 za bogatsz膮 mineraln膮: kiedy jeste艣my zm臋czeni, zdenerwowani lub przepracowani.
Mineralne drinki

Wody mineralne mog膮 zawiera膰 nawet do 70 r贸偶nego rodzaju sk艂adnik贸w, jednak praktyczne znaczenie ma w艂a艣ciwie tylko 10: magnez, wap艅, wodorow臋glany, chlorki, s贸d, siarczany, fluorki, jodki, 偶elazo oraz dwutlenek
w臋gla. Najwa偶niejsze z nich: - magnez: decyduje o prawid艂owej czynno艣ci uk艂adu immunologicznego i nerwowo-mi臋艣niowego, potrzebny jest w przemianach energetycznych przy spalaniu w臋glowodan贸w i t艂uszcz贸w, do odbudowy bia艂ka i kwas贸w nukleinowych oraz no艣nik贸w cech dziedzicznych - wap艅: jest podstawowym budulcem uk艂adu kostnego, z臋b贸w i paznokci, wp艂ywa korzystnie na przemian臋 materii, jest niezb臋dny do utrzymywania prawid艂owej czynno艣ci serca oraz prawid艂owej aktywno艣ci uk艂adu mi臋艣niowo-nerwowego - s贸d: reguluje r贸wnowag臋 elektrolityczn膮 organizmu i jest podstawowym sk艂adnikiem czynnika trawi膮cego, jako sk艂adnik kwasu solnego Na rynku dost臋pne s膮 zar贸wno wody lecznicze, jak i mineralne. Te pierwsze, je艣li nie zaleci艂 ci lekarz, powinna艣 pi膰 okazjonalnie. drugie kiedy zachcemy.

Magnez na nerwy, s贸d na przepracowanie

Kupuj膮c wody sprawdzaj etykiety i wybieraj te, kt贸re u艂atwi膮 ci z艂agodzi膰 tw贸j problem:

kiedy jeste艣 rozdra偶niona - pij wod臋 o du偶ej ilo艣ci magnezu i wapnia,

gdy cierpisz na pracoholizm lub w贸wczas, gdy panuje upa艂 - si臋gaj po wod臋 o zwi臋kszonej zawarto艣ci sodu,

gdy masz problemy z p臋cherzem - wybieraj wod臋 zawieraj膮c膮 siarczany. Pami臋taj, 偶e dzia艂anie terapeutyczne tego rodzaju w贸d obserwuje si臋 przy zawarto艣ci siarczan贸w (SO4) co najmniej 250 mg/l. Przy poziomie powy偶ej 600 mg/l mog膮 niekiedy powodowa膰 biegunki.


Autor: Anna Lipska
foto: FOTOCHANNELS
 
Copyright 2008-2011  by  Apteka Modrzewiowa
Polityka prywatno艣ci
Powr贸t